Vragen

Wij hebben voor u de veel aan ons gestelde vragen verzameld en hieronder opgenomen. Indien u andere vragen heeft schroom niet om ons daarover even te bellen.


Hoe lang duurt het maken van een raming?

Ook een raming stellen wij op na samen in het werk doorgesproken te hebben wat uw wensen zijn. Na dit bezoek duurt het 1 tot 2 weken voordat u de raming ontvangt. Een raming is een inschatting van de kosten.

Hoe lang duurt het maken van een offerte?

Afhankelijk van de omvang van uw wensenpakket is hiervoor 3 tot 4 weken nodig nadat we u bezocht hebben.

Hoe moet ik uw offerte vergelijken?

Onze offertes zijn met zorg samengesteld en al uw wensen worden door ons afgeprijsd. Wij nemen zo min mogelijk stelposten op zodat u weet waar u aan toe bent. Kijk goed naar de omschrijving van de andere offerte en check of alles wat u wens is omschreven. Alles wat niet is omschreven krijgt u niet of er volgt een discussie over. Vergelijk ook de kwaliteit van de toe te passen materialen. Goedkoop kan hierin duurkoop worden. Kijk ook goed naar de stelposten. Als wij veel hogere bedragen opnemen dan is het waarschijnlijk dat u tijdens of aan het einde van het werk nog een stelpost verrekening dient te betalen. Indien u twijfelt bel ons dan even.

Wanneer we nu opdracht geven, op welke termijn kunnen jullie dan starten?

In de regel is dat ca. vier werk weken na schriftelijke opdracht. Voor de onderhoud klussen is deze termijn veel korter en afhankelijk van de urgentie. Voor lekkages bijvoorbeeld maken wij direct tijd vrij.

Kunnen jullie ook de bouwvergunning voor ons regelen?

Natuurlijk kan dat, alleen moet u zich realiseren dat wij geen architecten zijn. Wanneer u een exact beeld hebt van wat u wilt dan kunnen wij dat wel technisch uitwerken. Daarnaast kunnen wij u adviseren bij de keuze van een architect en constructeur.

Doen jullie ook kleine verbouwingen?

Uiteraard, wij doen grote en kleine werken. Ook voor sloten vervangen of een klemmende voordeur kunt u ons gerust bellen. Deze werkzaamheden verrichten wij doorgaans in regie.

Wat kunnen jullie allemaal?

U kunt veel facetten van de bouw aan ons overlaten vanaf initiatief en advisering tot het leggen van tapijt of parket. Feitelijk kunnen wij in alles onze inbreng hebben. Onze basis is het bouwkundige werk met installaties en schilderwerk. Zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde van dat traject hebben wij samenwerkingsverbanden waarmee we het volledige dienstenpakket completeren.

Werken jullie met vaste onderaannemers en wie zijn dat?

Ja, wij hebben bedrijven om ons heen verzameld die samen met ons projecten realiseren. Per discipline werken wij samen met twee of drie bedrijven om ervoor te zorgen dat bij elk type opdrachtgever of project een onderaannemer past. Zie daarvoor tevens onze site onder inspiratie.

Waarom zou ik jullie de onderaannemers laten regelen? Dat kost me toch extra geld?

Wij werken met bedrijven waarmee we regelmatig en al lange tijd samenwerken zodat communicatie en afstemming van kwaliteit soepel verlopen. Planningen worden nageleefd wat voor u een zo kort mogelijke project duur tot gevolg heeft. Wanneer u zelf een deel van het project wilt regelen kan dit als nadeel hebben dat u andere prijzen dan wij betaalt gezien de relaties die wij als professioneel bedrijf met de markt onderhouden. Voordeel van uitbesteding aan ons is dat u slechts één aanspreekpunt heeft waar alle verantwoordelijkheid van uw project is ondergebracht. Ook als er in de garantietermijn zich problemen voortdoen dan regelen wij alles voor u.

Wat is een stelpost?

Een stelpost is een financiële aanname die in de begroting meegenomen wordt voor een onderdeel dat nog onduidelijk is. Vrijwel altijd is dan uw keuze van doorslaggevend belang: keuze van materialen voor tegels, sanitair en dergelijke. Nadat u de definitieve invulling heeft gekozen zullen de minder of meer kosten met u worden verrekend.

Waar kan ik materialen uitzoeken?

Dit kunt u, afhankelijk van uw smaak, bij diverse leveranciers van ons uitzoeken. Ruimschoots op tijd geven wij u de mogelijkheden aan. Zie daarvoor tevens onze site onder inspiratie.

Hebben we een vast aanspreekpunt?

Op de bouw is een medewerker van ons uw technische aanspreekpunt. Tevens is er altijd een uitvoerder bij een project betrokken.

Wat als ik iets wil veranderen in de uitvoering?

Indien u toch besluit voor een andere tegel te gaan of er een extra stopcontact bij wilt hebben dan bespreekt u dat met de uitvoerder. Wij zullen u, voordat wij het uitvoeren, een schatting van de kosten opgeven zodat u niet voor verassingen komt te staan.

Hoe zijn jullie verzekerd?

Wij hebben een doorlopende CAR (Construction All Risk)-verzekering en een aansprakelijkheid verzekering. Indien u wenst kunnen wij u de polis bladen doen toekomen.

Waarom zijn jullie Bouwgarant aannemer?

Bouwgarant zorgt ervoor dat bij een faillissement uw project wordt afgemaakt. Indien u een afbouw garantie wenst dan kunnen wij dat via Bouwbedrijf H.J. Koenen B.V. voor u verzorgen.

Hoe zijn de werktijden van de medewerkers van het bouwteam en moet ik thuis zijn tijdens de werkzaamheden?

De mannen starten in principe om half acht op de bouwplaats en om vier uur is de werkdag afgelopen. Gedurende de dag hebben ze enkele pauzes en hiervoor brengen ze zelf eten en drinken mee. Wanneer u eens een kop koffie schenkt wordt dat erg gewaardeerd, maar het is absoluut geen eis, verplichting of dergelijke!

De eerste dagen is een regelmatige aanwezigheid wel gewenst. Daarna is uw aanwezigheid minder van belang. Meldt wel tijdig bij de uitvoerder als de uitvoering niet naar wens verloopt.